Boekreview | Op de vlucht – Terri Blackstock

Ik ben dol op boeken van Terri Blackstock. Het zijn vaak spannende boeken maar niet spannend genoeg dat je er niet van kan slapen. Zeker haar boeken van de laatste jaren lees ik graag. Toen ik in de bibliotheek liep en dit boek tegenkwam moest ik hem meenemen. Ondertussen heb ik hem uit en schrijf ik er graag een boekreview over voor jullie.

Als het DNA van Casey Cox op de plaats delict wordt aangetroffen, lijkt de oplossing van de moordzaak nabij, maar niets is minder waar. Casey weet wat er is gebeurd, maar ze is bang dat de politie haar niet zal geloven en zal arresteren… of iets ergers. Ze besluit om te vluchten en neemt zo de waarheid met zich mee. Wat die waarheid is en wat Casey precies weet, dat wil Dylan Roberts weten. Al snel ontdekt hij dat Casey niet de moordenaar kan zijn, maar dat laat hem met een vraag achter: waarom is ze dan gevlucht?

Het boek opent direct met bloed. Een lekker begin dus. Op de eerste paar bladzijdes wisselen heel veel gebeurtenissen elkaar af en lezen als een trein. Nou moet ik zeggen, dat de rest van het boek ook wel heel soepel ging en ik er snel door heen was, maar voor mij zijn de eerste paar bladzijdes heel belangrijk. Als ik er niet direct in zit dan kom ik vaak ook niet meer in een boek en dat leest niet fijn.

Je maakt kennis met Casey, een heel gemiddeld meisje maar met een heftige achtergrond en haar leven lijkt alleen maar dieper te zakken. Ze gaat op de vlucht voor de politiek ondanks dat ze weet dat ze niet schuldig is aan de moord. Naast Casey is er nog een hoofdpersoon namelijk Dylan. Dylan is door de familie van het slachtoffer gevraagd om Casey te zoeken. Casey is een oorlogsveteraan met het bekende PTSS syndroom. Hij gaat naar haar op zoek en komt er al gauw achter dat Casey niet schuldig is aan de moord. Hij blijft echter met de vraag zitten waarom ze dan gevlucht is.

Het boek is geschreven in korte hoofdstukken die zijn onderverdeeld in de personen Casey en Dylan. Boven elk hoofdstuk staat vanuit wiens perspectief het hoofdstuk is gelezen en dat leest erg prettig. Door het boek heen maak je kennis met diverse andere personen die allemaal op hun manier met de hoofdpersonen en de moord te maken hebben. Het

Ik durf eigenlijk niet meer over het boek te vertellen omdat ik bang ben dat ik dan te veel verklap en het liefst heb dat je zelf het boek gewoon gaat lezen want dat moet je zeker doen. De schrijfstijl vind ik erg fijn en alles wordt duidelijk uitgelegd wat het lezen van een boek altijd fijner maakt, in plaats van dat je echt compleet in de war bent wat er nu gebeurt.

Het boek heeft een open einde wat mij eerst ontzettend frustreerde. Nu ben ik iemand die soms dingen ga nazoeken als ik dingen niet snap en dat deed ik dus ook bij dit boek. Toen kwam ik er echter dat er een vervolgdeel is en dat maakte me erg blij! Het boek heb ik in de bibliotheek kunnen vinden maar zodra dat er is ga ik hem zeker lezen!