Boekrecensie | Hier voor jou – Kristen Heitzmann

De boeken van Kristen Heitzmann zijn altijd een van mijn favorieten geweest. De meeste van haar boeken heb ik meerdere keren gelezen en het zijn boeken die ik graag nog in mijn boeken kast zou hebben willen staan. Haar vorige boeken waren meestal boeken met spanning en romantiek maar ze is een nieuwe weg in geslagen en schrijft tegenwoordig ook feelgood. Even wennen voor mij maar ook heel fijn. Hier voor jou is het vervolg op Ik wist het wel. Ik las het boek en deel graag mijn mening met jullie over dit boek.

Over het boek

Alexis Murphy – Exi voor vrienden – gaat trouwen. Ze wil niets liever dan haar eigen Grace Evangeline themabruiloft organiseren, samen met haar verloofde Jeffrey. Maar Grace heeft zo haar twijfels bij Jeffrey. En wanneer Exi de knappe maar getroebleerde acteur Bo Corrigan ontmoet, is er meteen een sterke aantrekkingskracht tussen hen…

Mijn mening

Ah Kristen Heitzmann, iemand die me altijd weet te boeien met haar boeken. Ik zal eerlijk toegeven, ik moest op het begin heel erg wennen aan het nieuwe genre. Want dat was ik niet van haar gewend. Haar vorige boeken bevatte veel geloofselementen en dat is nu een stuk minder. De normen en waarden vind je wel terug in de boeken maar het geloof is een stuk minder duidelijk. Op zich niet storend, maar ik moest er wel aan wennen. Hier voor jou is los te lezen Ik wist het wel maar ik vond het toch wel prettig dat ik de voorgeschiedenis kende van een aantal personages. Want er die komen er veel in terug. De hoofdpersoon is compleet nieuw maar er zijn genoeg oude bekenden te vinden. En dat is leuk want ze zijn dit boek weer verder ontwikkeld.

Een pluspunt van Kristens personages is dat ze vrij echt over komen. Er zijn genoeg boeken te vinden met personages waar je je niet mee zou kunnen identificeren maar dat is niet aan de orde in dit boek. Ze zijn echt en genoeg elementen uit te halen die van jezelf kunnen zijn. En dat maakt het verhaal een stuk geloofwaardiger.

Helemaal van de spanning is Kristen Heitzmann niet want die is in dit boek nog wel te vinden maar een stuk minder aanwezig dan in haar andere boeken. De combinatie met de romantiek en boeiende personages zorgde ervoor dat ik het boek niet weg wilde leggen en dat ik echt heb genoten van het boek.

Mijn waardering: ****