Making memories in | Gaastmeer

gaastmeer, vakantie, holiday, memory, herinneringen, lifewithanchors

Vorige week was ik een paar dagen in Gaastmeer voor vakantie met mijn familie. Op deze manier had ik toch nog wat echte vakantie voordat ik Dabar zou gaan doen en dat was erg fijn. Ik heb een aantal foto’s gemaakt met mijn camera en ook met mijn telefoon en ga er een aantal van delen met jullie.

Zaterdag eind van de ochtend kwamen we aan op de camping. Het was ruim 2 uur rijden, wat uiteraard niets is als je bijvoorbeeld naar Frankrijk gaat. Ver voor de camping ga je al van de snelweg af en moet je nog een heel stuk binnendoor met onder andere 4 bruggen. Omdat het midden op de dag is het ook druk op het water en bij ons betekende dat, dat er 3 bruggen open stonden. Eenmaal op de camping hebben we rondgelopen en gekeken waar we het beste konden staan en ons plekje uitgezocht. Al snel daarna zijn we begonnen met het uitklappen van de vouwwagen en zorgen dat alles stond.

De camping ligt aan het water en heeft een eigen haventje en dus liggen er heel wat mooie bootjes in het water. Dat samen met mooie kleuren in de lucht kunnen mooie plaatjes opleveren.

gaastmeer, vakantie, holiday, memory, herinneringen, lifewithanchors

Achter onze vouwwagen stonden wat grote distels die regelmatig vol zaten met  de meest mooie vlinders. Zondags nam ik even de tijd om er een aantal op de foto te zetten waaronder deze prachtige dagpauwoog. Vroeger had ik altijd een hele grote fascinatie voor vlinders en dat is ergens altijd blijven hangen, net als alle namen van vlinders, want die kende ik vroeger allemaal uit mijn hoofd.

Maandag gingen er een groot aantal zeilen maar ik besloot om niet mee te gaan zodat ik nog wat voorbereidingswerk kon doen voor Dabar. We hadden afgesproken in Oudega tussen de middag om daar te eten met elkaar en dus reed ik daar samen met mijn zus heen. Ook daar is een camping aan het water net buiten het dorp waar ze goed konden aanleggen en waar verschillende picknickbanken staan. Maandag was de enige dag dat we regen hebben gehad in de dagen dat ik er was.

Elke avond ging ik er op uit met mijn camera om foto’s te maken van onder andere de zonsondergang. De camping ligt op een plek waarbij de zon precies onder gaat bij het water en dus zat ik bijna elke avond op een steiger net voor zonsondergang om het vast te leggen.

gaastmeer, vakantie, holiday, memory, fotografie, herinneringen, lifewithanchors

Bij een van de zonsondergangen maakte mijn oudste broer dit portret van mij. Ik was echt in mijn element deze dagen.

gaastmeer, vakantie, holiday, memory, herinneringen, lifewithanchors

Mijn laatste avond hadden we een barbecue als gezin. Nog even lekker bij elkaar voordat ik de rest de komende 2,5 week niet zou gaan zien. Het was ook best vreemd om afscheid te nemen en naar huis te gaan terwijl zij daar nog bleven.

Ook de laatste avond werden we getrakteerd op een mooie zonsondergang. Zo met al die masten van zeilbootjes levert dat mooie plaatjes op.

Ik heb een paar hele fijne dagen gehad in Gaastmeer. Even lekker uitgerust, veel gelezen, quality time met de familie, op de zeilboot, rode huidjes van de zon en heel veel lekker eten.  Ik heb er van genoten. Ik kijk er goed op terug en ben blij dat ik mee ben gegaan!

P.S. Ik had gezegd dat ik door zou gaan met bloggen in mijn vakantie, maar ik heb het niet gered met vooruit schrijven. Ergens voel ik me heel schuldig er om maar ik had mijn tijd heel hard nodig om voor te bereiden en dus kan het niet anders. 15 augustus ben ik weer terug!