Boekrecensie | Koud spoor – Dee Henderson

Als er een boek was waar ik naar uit keek in juni, was het wel Koud spoor van Dee Henderson. Volgens mij heb ik het al heel wat keren verteld dat Dee Henderson mijn favoriete auteur is. Het grappige is wel dat ik nog maar een keer eerder een recensie over een van haar boeken heb geschreven. Dit keer kan ik uiteraard niet achterblijven met een recensie.

koud spoor, dee henderson, dee, henderson, boekrecensie, boeken, lezen, lifewithanchors

Over Koud spoor

Koud spoor van Dee Henderson is het tweede deel in de serie over cold case detective Evie Blackwell. Evie Blackwell gaat deel uitmaken van een prestigieuze taskforce, en de druk om te presteren is hoog. De taskforce is gericht op het traceren van langdurig vermiste personen. Evie en haar nieuwe partner, David Marshal, krijgen een aantal vermissingszaken in Chicago toegewezen. Terwijl Evie oude wonden openrijt in een hechte buurtgemeenschap, op zoek naar een verdwenen student, zoekt David naar een vermiste privédetective die voor een machtige cliënt werkte. Evie en David zijn allebei zeer vasthoudend in hun zoektocht naar gerechtigheid. En ondertussen moet Evie ook nog de antwoorden vinden op een aantal kwesties die spelen in haar privéleven.

Mijn mening

Als je een beetje bekend bent met de boeken van Dee Henderson dan weet je dat haar boeken een bepaalde structuur hebben. Aan de ene kant fijn, want dat maakt dat het echt haar boeken zijn, aan de andere kant kan het soms wat voorspelbaar zijn. Met deze serie is ze wat van haar structuur afgeweken en dat is ook wel weer heel erg leuk. Dit boek is het vervolg op Zwart water en gaat verder met Evie Blackwell. Ik verwachtte dat het verhaal verder zou gaan met Evie en Gabriel maar dat bleek niet zo te zijn. Helemaal niet erg, want het is ook leuk om kennis te maken met nieuwe personages. In Koud spoor kom je een aantal oude bekenden tegen en maak je kennis met een heel aantal nieuwe personages.

Het verhaal bevat een aantal verschillende verhalen die allemaal iets met elkaar te maken hebben. De combinatie met meerdere personages heeft er een keer voor gezorgd dat ik even in de war was en een aantal bladzijdes opnieuw heb moeten lezen voordat ik verder kon. Maar Dee Henderson heeft de verhalen wel goed uitgewerkt en ze kloppen wel, dus dat is zeker een pluspunt.

Ik kan echt genieten van een boek van Dee Henderson en haar verhalen onthoud ik ook heel goed. Regelmatig pak ik dan ook weer een van haar boeken uit de kast omdat ik zin heb om juist dat verhaal te lezen. En dat is denk ik een van de redenen dat ik van de boeken van Dee Henderson houd. Het zijn geen moeilijke boeken, er zit niet te veel spanning in, een tikkeltje mysterieus en met een vleugje romantiek. Beter kan je het niet krijgen, toch? Koud spoor is precies zo’n boek dus wat mij betreft hebben we het hoogtepunt qua boeken wel bereikt dit jaar. Op naar deel 3.

Waardeoordeel:****