Boekreview | De tweede messias – Glenn Meade

boekreview, detweedemessias, thriller, boek, boeken, lezen, inspiration, inspiratie, lifewithanchors

Het is weer tijd voor een boekreview. Tone ik pasgeleden een foto liet zien van de boeken die ik had gehaald bij de bibliotheek vroeg Mirjam (link) of ik misschien reviews wilde schrijven en dus besloot ik van dit boek een en review te schrijven. Boeken lezen is een grote hobby en mijn ervaringen daarin delen vind ik dan ook leuk om te doen. Dit keer review ik het boek “de tweede messias” van Glenn Meade.

In de woestijn bij Jeruzalem ontdekt een archeoloog een Dode Zeerol. Voordat hij de tweeduizend jaar oude tekstkan ontcijferen, wordt hij vermoord. De boekrol, die lijkt te spreken over niet één, maar twee messiassen, wordt gestolen. In Rome wordt ondertussen een charismatische priester tot paus verkozen. De geruchten rondom zijn persoon leiden tot wereldwijde paniek onder gelovigen: is hij de antichrist of juist de Messias? Terwijl het politieke en religieuze milieu steeds meer ontspoort, besluiten archeoloog Jack Crane en politie-inspecteur Lela Raul op zoek te gaan naar de waarheid. Het is aan hen om de boodschap van de rol te achterhalen voordat hun het zwijgen wordt opgelegd en de inhoud van de boekrol voor eeuwig voor de mensheid verborgen zal blijven. (Achterkaft tekst)

Het boek nam ik mee op de gok. Hij kwam vanuit de thrillerkast en die lees ik niet heel veel. Alleen van voor mij bekende schrijvers waarvan ik weet wat ik kan verwachten. Bij dit boek kon ik dat niet dus ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten. Ik stelde het een poosje uit met het lezen maar vorige week zondag begon ik er dan eindelijk in. En gisteren was hij uit dus kon ik gelijk een goede review over schrijven nu het allemaal nog vers in mijn hoofd zit.

Het was dat ik tentamens had en niet zo heel veel tijd had om te lezen anders had ik hem al snel uitgehad. Vanaf dat ik begon met het boek zat ik er gelijk in en ik was constant razend benieuwd hoe het af ging lopen. Het is een erg interessant verhaal met een goede achtergrond. Maar het is verhaal is zo goed dat het af en toe moeilijk is om alles uit elkaar te houden. Er zitten redelijk wat personages in en daarmee verschillende verhaallijnen. Je moet je hoofd er goed bijhouden maar verder is het een goed boek. Uiteindelijk niet zo heel erg thrillerachtig maar er zitten zeker wel spannende aspecten in het verhaal wat het verhaal een extra uitdaging geeft.

Een andere reviewen zegt dat dit boek door kan gaan als een nieuwe DaVinci Code. Dat boek heb ik nog nooit gelezen dus daarmee kan ik het niet vergelijken maar als je dat boek dus wel gelezen hebt zou je dit boek dus ook graag willen lezen. Heb je net als mij het boek niet gelezen dan wil je hem waarschijnlijk wel lezen als je houdt van plottwists, archeologie en een beetje spanning.