Recensie | Help! Mam is verliefd – Mirjam Schippers

Elke keer als er en nieuw boek van Mirjam verschijnt dan schrijf ik een recensie over het boek. Dus dan kan ik natuurlijk ook niet achterblijven met een recensie over haar nieuwste boek Help! Mam is verliefd.

recensie, boeken, lezen, lifewithanchors,

over help! mam is verliefd

Als Fleur hoort dat haar moeder verliefd is op Julian, moet ze even slikken. Het is ruim vier jaar geleden dat haar vader is overleden. Wat gaat dit allemaal betekenen voor haarzelf, haar tweelingbroer Sem en haar zusjes? Voor Fenna geldt precies hetzelfde. Het nieuws dat haar vader een vriendin heeft, vindt ze best lastig. Ze vindt het erg spannend om kennis te maken met het gezin van Naomi. Om elkaar beter te leren kennen besluiten Naomi en Julian met beide gezinnen op vakantie te gaan. De gezamenlijke vakantie op een camping in het Zwarte Woud levert veel mooie momenten op. Fleur en Fenna ontdekken dat ze erg verschillend zijn, maar het heel goed met elkaar kunnen vinden. Als hun ouders aankondigen dat ze willen gaan trouwen, kunnen ze daarmee alleen maar heel blij zijn!

mijn mening

Help! Mam is verliefd is het eerste deel in een nieuwe serie van Mirjam. Het is een echte meidenserie voor meiden rond de 13 jaar. Met mijn 24 jaar val ik natuurlijk echt compleet buiten de doelgroep maar stiekem vind ik het heerlijk om eens in de zoveel tijd een boek te lezen die helemaal niet voor mijn leeftijd meer is. Het laat me altijd een beetje terugdenken aan mijn jeugd en het voordeel is natuurlijk ook dat je dat soort boeken snel uit hebt. Dit boek was niet anders.

Het boek is geschreven vanuit twee verschillende personages namelijk Fleur en Fenna. De meiden zijn beide goed uitgewerkt en het verhaal schets een duidelijk beeld wat voor karakter de meiden hebben en wat bijvoorbeeld hun hobby’s zijn. Een leuk feitje is wel dat Fenna wel wat van mij weg heeft. We hebben een aantal vergelijkende hobby’s en qua karakter komt ze wel overeen met mij.

Ik vond het mooi hoe Mirjam de worsteling van de meiden beschreef hoe ze omgaan met het verlies van een ouder maar ook hoe het is als de ouder die nog wel leeft weer een nieuwe relatie krijgt. Ik heb het zelf niet meegemaakt maar ik kan me er wel een beetje een voorstelling van maken hoe dat moet zijn. Ik vind het heel knap als iemand de uitdaging aangaat om over onderwerpen te schrijven waarover niet altijd heel veel geschreven wordt en zeker voor tieners.

Zoals je wellicht merkt ben ik ontzettend enthousiast over dit boek (en de serie). Ik kijk nu al uit naar deel 2!

Lees jij wel eens boek wat helemaal niet meer voor jouw doelgroep is?

Help! Mam is verliefd | Mirjam Schippers | 303 pagina’s | €13,95 |Uitgeverij de Banier |