Recensie | Letters to the lost – Brigid Kemmerer

In Engeland heb je de WHSmith, wat eigenlijk gewoon een kantoorboekhandel is die je ook wel eens in Nederland tegenkomt. Deze zijn wel een stuk groter en hebben ook een ruim aanbod aan boeken. Ik koop er eigenlijk geen boeken omdat ik liever naar Waterstones ga maar tijdens een van de keren dat ik de winkel bezocht kwam ik dit boek tegen. De flaptekst sprak mij wel aan en ik nam het boek mee. Vandaag deel ik een recensie met je.

recensie, letters to the lost, boek, lezen, lifewithanchors

over Letters to the lost

Juliet laat brieven achter op het graf van haar moeder. Declan werkt op het kerkhof vanwege een taakstraf. Wanneer hij een van Juliets brieven vindt, ontstaat een bijzondere briefwisseling, die zich al snel uitbreidt naar mail en app. Op papier en beeldscherm vertellen Juliet en Declan elkaar alles, denkend dat ze elkaar nog nooit ontmoet hebben. Ze zitten echter op dezelfde middelbare school. Wat doe je als de enige persoon die je echt volledig vertrouwt niet is wie je dacht dat hij was?

mijn mening

Letters to the lost (of Brieven aan de duisternis) is een Young Adult roman. Met uitzondering van een aantal boeken lees ik eigenlijk geen Young Adult. Ik voel me er soms wat te oud voor denk ik, maar af en toe dan ben ik ook gewoon toe aan een boek waar je wat sneller door heen gaat dan een normale roman. Want eerlijk is eerlijk, een Young Adult roman in het engels is soms qua taal toch echt wel wat gemakkelijker. Met dit boek was het niet anders. Het boek had een fijne snelheid ondanks de zware thema’s.

Want ja, dit boek is niet zomaar een luchtig boek wat je even snel tussendoor leest. Het boek is een boek vol boosheid en verdriet. Beide personages hebben heel wat meegemaakt en dat komt duidelijk naar voren. Het boek is een combinatie van brieven van de personages maar ook een “normaal” verhaallijn. Ik hou echt heel erg van brieven in een boek en in dit boek was het heel erg mooi gedaan.

Wat het verhaal ook interssant maakt is dat de personages elkaar in het dagelijks leven ook veel tegenkomen. Hierdoor heb ik soms echt op het puntje van mijn stoel gezeten omdat ik me afvroeg of ze het van elkaar door zouden hebben.

Zoals je wellicht merkt ben ik ontzettend enthousiast over dit boek en ik raad je ook zeker aan om dit boek te lezen. Het is een heftig boek vol met emoties maar omdat het zo echt overkomt blijft het boek heel realistisch.

Lees jij veel Young Adult?