Recensie | Morgenlicht – Deborah Raney

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een recensie heb geschreven, maar de laatste tijd lees ik weer heel wat kwalitatief goede boeken dus het lijstje met boeken waar ik een recensie over wil schrijven begint weer gestaag te groeien. Vandaag een recensie over Morgenlicht van Deborah Raney. Haar nieuwste boek en wow wat een boek. Lees je mee?

recensie, boekreview, boeken, boek, life-with-anchors, deborah-raney, morgenlicht

over Morgenlicht

Na de dood van hun moeder heeft hun vader opeens een piepjonge vriendin. Na zijn vertrek voelt de oudste zus, Phee, zich verantwoordelijk voor het gezin. Het leven rondom haar heen gaat door, maar zij heeft het gevoel dat haar leven stilstaat. Dan komt Quinn Mitchell, haar vaders zakenpartner, met een interessante uitdaging, die ze graag aanneemt. Ze had er echter niet op gerekend dat hij verliefd op haar zou worden…

mijn mening

Deborah Raney is een ster in het schrijven van series. Ze heeft er al een heel aantal op haar naam staan en dit boek is deel 1 in een nieuwe serie. Het is de start van een 3-delige serie over de zusjes Chandler. Al vanaf het moment dat ik de flaptekst van dit boek las, had ik een vermoeden dat dit wel eens een boek kon zijn die heel anders is dan de andere boeken van Deborah Raney.

Als je de boeken kent van Deborah Raney dan weet je dat ze niet schuwt om te schrijven over heftige onderwerpen en daar altijd hele mooie boeken over kan schrijven. In dit boek is dat echt compleet anders. Het boek is echt niet alleen maar rozengeur en maneschijn en de personages moeten ook echt wel een aantal keren dealen met een lastige situatie, maar over het algemeen voelt het verhaal veel rustiger en luchtiger zonder dat het ongeloofwaardig wordt.

De personages zijn goed uitgewerkt en ook de locatie waar het verhaal zich afspeelt vind ik erg leuk. In deze serie keren we namelijk terug naar Langhorne, de locatie waar de serie over Chicory Inn zich ook afspeelt. Een leuk detail voor degene die bekend zijn met deze serie.

Als je het nog niet gemerkt heb dan zeg ik het nog maar even voor de duidelijkheid :). Ik ben ontzettend enthousiast over dit boek (en deze serie) en ben echt heel benieuwd naar de volgende delen.

Ben jij bekend met de boeken Deborah Raney?