Recensie | Rooksluier – Terri Blackstock

Al zolang ik mij kan herinneren ben ik dol op de boeken van Terri Blackstock. Overigens heb ik lang niet al haar boeken gelezen maar sinds een paar jaar lees ik elk nieuw boek wat van haar uitkomt. Uiteraard moest ik haar nieuwste boek Rooksluier dus ook lezen. Vandaag een recensie van dit boek.

rooksluier, boekrecensie, recensie, kokboekencentrum, roman, boeken, lezen, lifewithanchors

over Rooksluier

Veertien jaar geleden waren tieners Nate en Brenna verliefd op elkaar. Maar hun prille romance ontaardde in een ruzie tussen hun vaders. Een paar uur later werd Brenna’s vader dood gevonden en kreeg Nates vader de schuld. Nu komt hij vrij en keert Nate terug naar zijn geboorteplaats. Nieuwe informatie over die fatale nacht brengt Nate en Brenna weer op elkaars pad. Vertrouwen ze elkaar genoeg om samen antwoorden te vinden?

mijn mening

De boeken van Terri Blackstock zijn vaak een combinatie van spanning en romantiek waar spanning toch wel vaak de overhand heeft. Ze doen mij altijd een beetje denken aan de boeken van Dee Henderson maar dan wellicht net wat beter. De flaptekst gaf niet direct hints dat er echt spanning in het boek zou zitten maar de omslag en met de kennis die ik heb van de boeken van Terri Blackstock verwachtte ik dit toch eigenlijk wel. Ik kan in je in elk geval vertellen dat er niet echt sprake is van heel veel spanning.

De personages in het boek hebben behoorlijk wat problemen. Voor de ene persoon kan dit heel storend zijn, ik had er persoonlijk niet heel veel last van. Wel zit er een mega irritante personage in het boek. Het is niet een van de hoofdpersonages maar ik werd boos op die personage. Ik weet niet of dit een bewuste keuze van de auteur was, maar ik had echt een beetje een hekel aan die persoon.

Het verhaal zelf vond ik verder wel heel leuk om te lezen en ik heb echt wel genoten van het boek. Sommige aspecten van het verhaal gingen vrij snel maar ook dat is natuurlijk voorkeur. Al met al vond ik het boek niet direct een thriller maar gewoon een fijn boek waar zowel wat spanning als romantiek in naar voren kwam.

Heb jij wel eens een boek gelezen van Terri Blackstock?