Recensie | Yes! Papa gaat trouwen – Mirjam Schippers

Het is ondertussen een traditie geworden. Wanneer er weer een nieuw boek van Mirjam is verschenen dan verschijnt er op mijn blog een recensie van het boek. In april verscheen er weer een nieuw boek (nummer 7 al) en vorige week las ik het boek dus nu is het tijd voor de recensie. Vandaag dus alles over het boek Yes! Papa gaat trouwen van Mirjam Schippers.

Over Yes! Papa gaat trouwen

Nog een halfjaar, dan gaan de ouders van Fleur en Fenna trouwen! Omdat ze een samengesteld gezin van negen personen gaan vormen, hebben Naomi en Julian een groter huis gekocht, waar nog flink in geklust moet worden. Fleur heeft de maanden tot aan de bruiloft hard nodig om toe te groeien naar de nieuwe situatie. Ze is zo druk met alle veranderingen, dat er nauwelijks tijd overschiet voor haar beste vriendin. Ook komt het gemis van haar vader soms op de gekste momenten naar boven. En dan is daar ook nog Juda. Waarom doet hij zo afstandelijk? De afgelopen zomervakantie was dat wel anders … Fenna kijkt uit naar de bruiloft van haar vader met tante Naomi, maar ook zij moet wennen aan alle veranderingen. Ondertussen maakt ze zich zorgen over haar gezondheid. Waar komt die pijn in haar buik en borsten vandaan? Fenna is te verlegen om het aan iemand te vertellen.

mijn mening

In de intro zei ik het al, dit is boek nummer 7 van Mirjam. En dat in 6 jaar tijd. Ik vind dat dat wel een applausje waard is. Yes! Papa gaat trouwen is deel twee in de Samen! serie en sinds het eerste deel vorig jaar verscheen was ik er stiekem echt op aan het wachten. Als proeflezer had ik dit deel al wel eerder gelezen maar na de proefleesronde veranderen er altijd nog wel dingen en dat was bij dit boek niet anders. En dan is het heel leuk om het boek nog een keer in zijn geheel te lezen.

Ik heb wederom genoten van dit boek. Het is leuk om verder te lezen over personages die je al kent en je groeit echt dichter naar hen toe. Het leuke aan een serie is natuurlijk dat je personages ook steeds beter leert kennen en ik vind het dan ook een heel leuk vooruitzicht dat er sowieso nog een deel aan gaat komen (en misschien nog wel een aantal).

Mirjam weet de verschillende karakters van de personages goed vast te leggen en geeft elk personage ook een unieke gebeurtenis mee waar je hen aan kan blijven herinneren. Het boek bevat heel veel emotie (ik heb heel hard gelachen en moest ook een traantje laten) en dat maakt wat mij betreft het boek heel sterk.

Zoals je waarschijnlijk merkt ben ik super enthousiast over dit boek. Ik ben ook heel trots op Mirjam dat ze weer zo’n mooi boek heeft weten te schrijven. Ik hoop dat er weer snel een nieuw boek komt!

Ken jij de boeken van Mirjam Schippers