Jaaroverzicht 2016

Op de laatste dag van het jaar is het een mooi moment om terug te kijken op het afgelopen jaar. Ik heb alle weekoverzichten van het afgelopen jaar bekeken en zo een paar dingen per maand op een rij gezet om een mooi jaaroverzicht te maken. Dit was 2016!

jaaroverzicht, 2016, januari

Januari

Januari beginnen we in Garderen. Samen met mijn familie zijn we een weekend weg. Heel fijn om het jaar ontspannen te beginnen. Ik besluit januari om te dopen tot maand van dankbaarheid. Die maand sta ik extra stil bij de dingen waar ik dankbaar voor ben en deel dit ook hier op mijn blog. Deze maand kwam ook mijn eerste outfitpost online, best wel wennen maar ik vind het wel leuk om mijn kleding te laten zien. Aan het einde van de maand pak ik voor het eerst een kalligrafiepen met nib op en zet ik de eerste letters op papier.

jaaroverzicht, 2016, februari

februari

In februari durf ik eindelijk de stap te zetten om mijn haar een stuk korter te knippen. Super leuk vind ik dat. Halverwege de maand besluit ik een keer te gaan hardlopen om mijn hoofd leeg te maken en dat werkt. Van het een op andere moment ga ik weer drie keer in de week hardlopen. Deze maand lees ik ontzettend veel. Aan het einde van de maand ga ik een dagje naar Den Haag en is er weer een bloggersdag van Huis van Belle waar een super mooie foto van mij wordt gemaakt.

jaaroverzicht, 2016, maart

maart

De maand begint met mijn verjaardag. Ik vier mijn 20e verjaardag. Bij mijn therapie krijg ik te horen dat ik een halfjaar weg mag blijven. Heel goed nieuws en ik ben er super blij mee. Ik begin met het Studybuddy project wat betekend dat ik iemand mag begeleiden bij haar studie. Ik ga naar de bijbelstudieconferentie van het LCJ en net voor de pasen ga ik naar een concert van Sela.

jaaroverzicht, 2016, april

april

Ik begon april goed want ik kocht een spiegelreflexcamera waar ik tot op de dag van vandaag ontzettend blij mee ben. Het is precies het moment dat er heel veel bloesem is dus ik ga heerlijk mijn gang. In deze maand spreek ik voor het eerst af met Mirjam. Na jaren contact via internet zien we elkaar eindelijk in het echt. Ik heb mijn sollicitatiegesprek voor een mogelijke stage bij Huis van Belle en aan het eind van de maand hoor ik dat ik ben aangenomen. De maand sluiten we af met het Dabar ontmoetingsweekend waar ik het super naar mijn zin heb.

jaaroverzicht, 2016, mei

mei

De maand begint met JV weekend. Verder is de maand vrij rustig. Oh en samen met Anita brengen we de kaarten uit die we samen maakte voor World Servants. De maand sluiten we af met Dabar instructieweekend.

jaaroverzicht, 2016, juni

Juni

Juni is een drukke maand. De laatste weken van school zijn aangebroken wat betekend dat ik heel veel dagen in de bibliotheek doorbreng. Tussendoor ga ik spontaan met Anita een dag naar Antwerpen. Het is die dag bloedheet maar we hebben het ontzettend naar onze zin en ik geniet er van. Deze maand krijg ik zomaar twee kalligrafie-opdrachten. Super spannend maar ontzettend leuk om te doen.

jaaroverzicht, 2016, juli

Juli

De eerste twee weken staan in teken van het maken van tentamens en het inleveren van een grote opdracht. Op 7 juli heb ik eindelijk vakantie. Ik spreek met Anita af in Utrecht om nog even bij te kletsen en afscheid te nemen van elkaar voor de vakantie. Ik ga een weekje naar Groningen, het is ontzettend warm en de laatste paar dagen van de maand breng ik samen met mijn familie door in Friesland voor vakantie en ik bereid heel veel voor Dabar. Op 30 juli vertrek ik naar de camping voor mijn Dabarperiode.

jaaroverzicht, 2016, augustus

Augustus

De helft van de maand breng ik door op de camping waar ik Dabarwerk doe. Ook dit jaar heb ik het ontzettend maar m’n zin en maak ik heel veel mooie dingen mee. De dagen daarna rust ik goed uit en moet ik ook al weer aan het werk voor school. Er moet weer een tentamen worden gemaakt dus daar moet ik hard mee aan de slag. En mijn allereerste stagedag staat al op de planning. De maand sluit ik af met een dagje Antwerpen met vriendin Elena.

jaaroverzicht, 2016, september

September

September staat compleet in teken van mijn stage. Ook begin ik deze maand met Bullet Journaling wat ik al snel helemaal in mijn vingers heb zitten en waar ik niet zonder meer kan. Deze maand ga ik naar een avond met Nick Vujicic en heb ik een kalligrafie instagram meet-up in Utrecht. Een maand vol met leuke dingen.

jaaroverzicht, 2016, oktober

oktober

Ook deze maand heb ik stage. Halverwege de maand krijg ik opeens ontzettend last van hoofdpijn wat een enorme domper op mijn maand zet. Gelukkig gebeuren er ook nog leuke dingen. Ik breng een bezoek aan de kapper en dit keer is het echt heel kort. Ik mag voor de tweede keer naar TedXEde, ga een dag naar het bos en ik ga voor het eerst van mijn leven naar de sportschool waar ik me dezelfde avond nog inschrijf.

jaaroverzicht, 2016, november

november

November was een rustige maand. Ik pak een nieuwe hobby (waterverven) op, ga elke week trouw naar de sportschool en aan het eind van de maand bestaan Life with Anchors gewoon alweer een jaar. Verder was ik uiteraard aan het stagelopen en bracht ik wekelijks een bezoekje aan de fysio.

jaaroverzicht, 2016, december

December

De maand begint met het vieren van sinterklaas samen met Anita en Marjolein. Namens mijn stage mag ik naar het Hema kerstevent wat ontzettend tof is. Ik ga naar Den Haag voor de Mars voor het leven. Marjolein en Anita kwamen naar mij toe voor Kaarsjesavond. En de vrijdag voor kerst ga ik samen met mijn moeder naar Rotterdam voor een concert van Sela. En uiteraard vierde ik kerst samen met mijn familie.

En zo zijn we het jaar rond en gaan we vannacht een nieuw jaar in. Ik kijk terug op een heel fijn jaar. Ik rondde jaar 2 bijna volledig af, vond een stage die perfect bij mij past en deed heel wat leuke dingen met vriendinnen.

Morgen deel ik mijn plannen voor het nieuwe jaar met jullie! Ik wens je een hele fijne jaarwisseling.